Fandom

Fairy Tail Wiki

Wendy Marvell

1962strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze72 Share

Tu nie chodzi o ludzi czy Exceedów, wszyscy jesteśmy żywymi istotami i musimy robić to co słuszne.

Wendy Marvell do Carli w Totalna Wojna w Stolicy

Wendy Marvell (ウェンディ・マーベル, Wendi Māberu) jest jedynym jak do tej pory w serii żeńskim Zabójcą Smoków. Kiedyś należała do Gildii Cait Shelter, ale po zniszczeniu Nirvany, oficjalnie dołączyła do Fairy Tail. Magii Smoczego Zabójcy nauczyła się od swej przybranej matki, Grandeeney. Po rozwiązaniu Fairy Tail, Wendy, razem z Carlą, dołączyły do Lamia Scale.[1] W związku z wojną pomiędzy Orochi's Fin a Lamia Scale,[2] Wendy opuszcza swoją gildię i zaczyna podróżować z Natsu, aby odnaleźć pozostałych członków Fairy Tail.[3] Oryginalnie jest Smoczym Zabójcą sprzed czterystu lat, który został wysłany w przyszłość, aby pomóc w unicestwieniu Acnologii.

Wygląd

Wendy jest drobną i uroczą dziewczynką o długich, prostych, granatowych włosach (od czasu do czasu spinanymi w jednego lub dwa kucyki) z grzywką i brązowych oczach. Jak wszyscy Zabójcy, ma zaostrzone kły.[4]

Ubiera się w stroje w stylu folkowym oraz sandały (ewentualnymi dodatkami mogą być akcesoria ze skrzydłami, oznaczające, że jest ona Niebiańskim Smoczym Zabójcą).

Jej znak Fairy Tail znajduje się na prawym ramieniu i jest błękitny.[5]

Osobowość

830px-Wendy cry.jpg

nieśmiała osobowość Wendy

Wendy jest nieśmiałą i uprzejmą dziewczynką.[6] Do niedawna jej jedyną przyjaciółką była młoda Exceedka, Carla, którą Wendy wychowała od jajka.[7] Jest osobą, która bardzo chętnie próbuje zaprzyjaźnić się z innymi.[8] Wendy dba o członków swojej gildii i nawet zaproponowała Carli, aby polecieć do miasteczka Exceedów, aby spróbować przekonać ich do ewakuacji, gdy ich życie było zagrożone.[9] Pomimo swej olbrzymiej mocy, nie wierzyła w siebie i bała się walczyć. Dopiero spotkanie z Natsu i pozostałymi dało jej siłę, której potrzebowała. W miarę upływu czasu staje się coraz bardziej odważna, pewna siebie i stara się być pomocna gdzie tylko może.[10] Jest inteligentna i bardzo uczciwa, nie ukrywa się ze swoimi emocjami i łatwo ulega innym osobom. Wendy jest bardzo grzeczna i ułożona, zawsze, na powitanie i podziękowanie, składa grzeczny ukłon. 

Z Karty Gildiowej możemy się dodatkowo dowiedzieć, że lubi Carlę, a nie lubi suszonych/marynowanych śliwek.

Magia i Zdolności

Troia.gif

Wendy używa Troi na Natsu

Magia Niebiańskiego Zabójcy Smoków (天滅竜魔法 Ten Metsuryū Mahō): Wendy jest Smoczym Zabójcą, co oznacza, że ma taką samą moc jak Natsu i Gajeel, z tą różnicą, że jej żywiołem jest powietrze. Magia ta pozwala jej uzdrawiać ludzi najpoważniejszych urazów, nawet tych spowodowanych przez smoka, a nawet może ona przeciwdziałać innej Magii. Magia Wendy nie jest typową niszczycielską magią ofensywną, lecz raczej polega na leczeniu i wspieraniu towarzyszy w walce, np.: zwiększając ich siłę ataku bądź ich szybkość.[11] Jak twierdzi Carla, Wendy swoją moc może odnawiać jedząc powietrze, jednakże ograniczeniem jest jego czystość, dziewczynka nie może się zregenerować w miejscach zanieczyszczonych.[12] Magia ta pozwala również wyczuć prądy powietrza, dzięki którym Wendy może przewidywać pogodę.

Sky-Dragon's-roar.gif

Ryk Niebiańskiego Smoka

  • Ryk Niebiańskiego Smoka (天龍の咆哮 Tenryuu no Houkou): Powietrzna wersja Smoczego Ryku. Korzystając z tego ataku, Wendy zieje ogromny tornadem w swój cel. Nie wiadomo, jaka jest siła tego ataku, ale był on wystarczająco potężny, aby zniszczyć jeden z kryształów Lacrimy Nirvany, tak więc może być bardzo silny. [13]
  • Troia (トロイア Toroia): Zaklęcie to przyjmuje formę świecących kul na dłoniach Wendy, leczy ona najgorszą przypadłość Natsu - chorobę lokomocyjną[14], jednakże czas działania jest ograniczony, a zbyt częste użytkowanie, czyni ją bezużyteczne.[15]
  • Vernier (バニーア Banīa): Zwiększa szybkość tego, na którego zostaje rzucone. Uwzględnia także rzucającego. czas trwania jest ograniczony.[16] Żeby atak zadziałał, Wendy wypowiada zaklęcie: "O szybkie wiatry przemierzające niebiosa...VERNIER!"[17]
Arms.gif

Arms

  • Arms (アームズ Āmuzu): Zwiększa siłę wybranego regionu ciała, jak np. ręce, na określony okres czasu. Przed wykonaniem ataku, Wendy wypowiada zaklęcie: "O mocy, ty która rozrywasz niebiosa...ARMS!"[18]
    • Arms x Vernier (剛腕 X 瞬足 Āmuzu x Banīa): Jak sama nazwa wskazuje, jest to połączenie dwóch ataków Arms i Vernier, zaklęcie to potrafi od razu zwiększyć atak i prędkości na określony czas.[19]
Arms Spell X Armor X Vernier.gif

Arms X Armor X Vernier

  • Armor: Zwiększa siłę obrony wybranego celu, w tym samego rzucającego, przez krótki okres czasu.
    • Arms X Armor X Vernier: To zaklęcie jest podobne do Arms x Vernier, czyli zwiększa atak i prędkości na określony czas. Różnica jest taka że osoba rzucająca to zaklęcie na siebie, bądź kogoś innego zwiększa także obronę.[20]
  • Atak Skrzydłem Niebiańskiego Smoka (天龍の翼撃 Tenryū no Yokugeki) Wendy generuje dużą ilość prądów powietrza w każdym ze swych ramion, które wirują i obracają się do ataku w okolice celu. To zaklęcie naśladuje Atak Skrzydłem Ognistego Smoka Natsu.[21]
  • Sierp Niebiańskiego Smoka: Wendy machając swą nogą tworzy duże wiatry ze swoich stóp w kierunku przeciwnika.[22]
  • Szpony Niebiańskiego Smoka: Wendy przyjmuje odpowiednią postawę, najpierw rozstawia szeroko swoje ramiona, a następnie przesuwa je zgodnie z ruchem wskazówek zegara, tworząc przy tym duży podmuch wiatru, który kieruje się wprost na przeciwnika.[23]
  • Kieł Niebiańskiego Smoka: Zaklęcie walki wręcz, w którym Wendy pokrywa jedną ze swoich rąk, a następnie uderza po łuku, dosięgając końcówkami palców przeciwnika, pozostawiając przy tym smugę wiatru po ciosie.[24]

Sekretne Techniki Smoczego Zabójcy:

  • Lśniąca Fala: Niebiańskie Wiertło: Specjalne zaklęcie, w którym Wendy najpierw rozstawia szeroko swoje ramiona i tworzy dookoła dużą barierę wiatru, po czym przesuwa swoje ręce przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, powodując, że ściana wiatru ściska się do środka, przeciwdziałając i wysyłając przeciwnika wysoko w powietrze.[25]
  • Droga Mleczna: Zaklęcie pozwalające Wendy na przywołanie zmarłych, poprzez przywołanie ich ducha. Musi ona bardzo mocno skupić się w trakcie wykonywania zaklęcia by utrzymać ducha przywoływanej istoty w świecie żywych.
  • Rozrywające Światło: Niebiański Pazur: potężne zaklęcie, możliwe do użycia przez Wendy w trybie Smoczej Siły.[26] Pełny efekt jest nieznany, gdyż Ezel rozproszył ten atak swoim Juhou.[27]
Wendy unleashes her Dragon Force.png

Wendy w trybie Smoczej Siły

Smocza Siła: Wendy po zjedzeniu powietrza z cząsteczkami ethernano pochodzącymi z aktywującej się Twarzy, jest w stanie przejść do trybu Smoczej Siły. W tym trybie z łopatek, nadagrstków i przy stopach wyrastają jej białe kolce, zapewne przypominające skrzydła (te na łopatkach bardziej je przypominają). Jej włosy są większe, gęstsze, i rozproszone, nadając Wendy "dzikiego" wyglądu.  W tym trybie Wendy ma powietrze naokoło pod kontrolą, a jej siła wzrasta do tego stopnia, że jest w stanie rozbić Twarz.

Wyostrzone Zmysły: Domena wszystkich Zabójców. Wendy jak i Natsu czy Gajeel ma silnie wyostrzone zmysły w stosunku do "zwykłych" ludzi.

Unison Raid:

Broń/Przedmioty

Działo Rozbijające Powietrze.gif

Działo Rozbijające Powietrze

Magiczna Broń z Edolas: Działo Rozbijające Powietrze: Kiedy Wendy, nie mogła używać swojej magii, walczyła za pomocą magicznego powietrznego działa, które po otwarciu tworzyło potężne tornado.[28]

Występy w innych Mediach

OVA

Randka Erzy w Ova 2.jpg

Wendy i Lucy towarzyszą Erzie po zakupach

Witajcie we Wróżkowych Wzgórzach

Wendy i Carla występują w pierwszym OVA jako nowe mieszkanki Wróżkowych Wzgórz. Są one mile przywitane w akademiku przez dziewczyny, które w nim mieszkają, za pomocą przyjęcia powitalnego.[29]

Wróżkowa Akademia

Wendy pojawia się w drugim OVA jako uczennica Wróżkowej Akademii wraz z innymi członkami Fairy Tail. Wendy spożywa obiad razem z innymi dziewczynami, mimo że najczęściej trzyma się z Lucy. Erza zwraca się zarówno do niej jak i Lucy o pomoc w kupieni sukienki na randkę.[30]

Wendy i Carla w OVA 3.jpg

Wendy i Carla w Dniach Pamięci

Dni Pamięci

Wendy i Carla pojawiają się w trzecim OVA, Dni Pamięci. Na początku OVA, obie znajdują szalik Natsu pozostawiony na zewnątrz gildii. Zwracają go one później, jak cała Drużyna Natsu wracają z przeszłości.[31]

Tęczowe Drzewo Wiśni (Anime Omake)

Wendy wraz z drużyną Natsu podejmują się pracę na Górze Hakobe, gdzie muszą zebrać specjalne zioła, cała misja kończy się konfrontacją ze Śnieżną Wiwerną. Po zrealizowanej pracy, bierze udział w festiwalu Hanami.[32]

Gry Wideo

Wendy jest jedną z postać w grze DS, Fairy Tail Gekitotsu! Kardia Daiseidou, które są odblokowane po przejściu wszystkich zadań.[33]

Fairy Tail Gekitotsu! Kardia Daiseidou

W wideo-grze Fairy Tail Gekitotsu! Kardia Daiseidou, Wendy Marvell jest jedną z możliwych postać.[34] W tej grze posiada następujące ruchy:

Walki i Wydarzenia

Walki Wydarzenia

Ciekawostki

Wendy Charle concept.jpg

Pierwszy projekt Wendy

  • Tylko jej alter ego z Edolas było w innym wieku niż ona sama.
  • Debiut Wendy w anime miał miejsce wcześniej, niż jej rzeczywiste pojawienie się w mandze. [35]
  • Symbol gildii Wendy znajduje się w tym samym miejscu, co symbol Natsu oraz symbol gildii Phantom Lord Gajeel'a.
  • W pierwotnym projekcie Wendy miała używać różdżki, a symbol jej gildii znajdował się na lewym ramieniu.
  • Potrafi leczyć przedmioty nieożywione, np. szalik Natsu.
  • Często spina włosy w dwa kucyki tak samo jak Irie z Monster Hunter Orage.
  • Po raz pierwszy możemy zobaczyć Wendy wraz z Carlą na pierwszej stronie 127. rozdziału.
  • Ma kompleksy na punkcie swojego małego biustu.
  • Wendy pierwotnie miała być Wodnym Smoczym Zabójcą.
  • Imię Wendy zaczęto, ustalać, kiedy miała być Wodnym Smoczym Zabójcą, począwszy od kanji wody "水", po japońskie słowo środa "水 曜 日", do rōmaji środy w języku angielskim (Wednesday) (ウェンズデイ Wenzudei), aż w końcu do Wendy (ウェンディ Wendi). [36]
  • Mimo że jest jedynym Smoczym Zabójcą w Fairy Tail, który nie ma choroby lokomocyjnej, to podczas Sagi Imperium Avarez, ujawniła się ta przypadłość.
  • Przed przeskokiem czasowym na wyspie Tenrō, była w tym samym wieku co Sting i Rogue.

Cytaty

To nie ma znaczenia! Nic nas nie jest w stanie nas zniszczyć!

Do Mest w Natarcie Makarova

To, że tutaj stoję, oznacza moją gotowość do walki dla mojej gildii! Nie potrzebuję twojej łaski. Dopóki nie upadnę i nie będę już mogła się ruszyć, atakuj mnie wszystkim, co masz! Proszę!

Do Chelia w Mała Pięść

Odniesienia

  1. Fairy Tail Manga: Rozdział 420: Strony 13-14
  2. Fairy Tail Manga: Rozdział 423, Strona 12
  3. Fairy Tail Manga: Rozdział 423, Strony 19-26
  4. Manga Fairy Tail: Rozdział 136, strona 5
  6. Manga Fairy Tail: Rozdział 133, strony 4-5
  15. Manga Fairy Tail: Rozdział 165, strony 2
  29. Anime Fairy Tail: OVA 1
  30. Anime Fairy Tail: OVA 2
  31. Anime Fairy Tail: OVA, Dni Pamięci
  33. Fairy Tail Gekitotsu! Kardia Daiseidou
  35. Anime Fairy Tail: Odcinek 49
  36. Manga Fairy Tail: Tom 27 Pochodzenie Nazw 2

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki