Fandom

Fairy Tail Wiki

Skiadrum

1962strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Share

Skiadrum (スキアドラム Sukiadoramu) zwany też Cienistym Smokiem to Smok, który wychował Rogue'a Cheneya.[1][2]

Wygląd

Podobnie jak inne Smoki Skiadrum jest ogromną i potężną bestią. Jego ciało pokrywają czarne jak smoła łuski; na czubku głowy ma parę ostrych rogów. Widać u niego również małą, spiczastą bródkę z cieni. Skiadrum nie posiada widocznych źrenic, jego oczy przypominają te Gajeela Redfoxa, kiedy wkracza w Tryb Żelaznego Zabójcy Smoków Cienia. U Smoka da się wyróżnić również cienistą grzywę. Ciało Skiadruma emituje cienie z grzbietu, łap, głowy i ogona.

Osobowość

Skiadrum był na tyle dobroduszny, by wziąć pod opiekę młodego Rogue'a Cheneya, wychować chłopca jak własnego syna i nauczyć go Magii Cienistego Zabójcy Smoków.[1] Smok nie waha się czynić tego co konieczne, nawet jeśli działanie obejmuje wszczepienie swojemu wychowankowi wspomnień umierającego siebie. Skiadrum mimo wszystko kocha chłopca i zrobił to również dlatego, by go chronić i aby nie zszedł na złą ścieżkę.[3]

Historia

Wiele lat temu Skiadrum znalazł się wśród tych Smoków, których dusze ukradł Acnologia. Został pozostawiony w stanie półżywym.[4]

Skiadrum nauczył młodego Rogue'a Cheneya magii, która jest w stanie zabić Smoka - Magii Zabójcy Smoków w charakterystycznej dla niego formie Magii Cienistego Zabójcy Smoków.[2] W późniejszym czasie zapadł na ciężką chorobę i poprosił swojego wychowanka, by zakończył jego cierpienia, na co Rogue niechętnie się zgodził.[5] Jak później się okazało, to było tylko fałszywe wspomnienie i Skiadrum nigdy nie został zabity przez Rogue'a.[3] Tak naprawdę przy pomocy tajemnej techniki ukrył się w jego ciele, podobnie jak większość innych smoczych rodziców w ciałach swoich przybranych dzieci.[6] Będąc w środku wychowanka, Skiadrum stworzył przeciwciała, aby zapobiec przemianie maga w Smoka takiego jak Acnologia. Czekał również, aż nadejdzie właściwy czas, aby zabić Czarnego Smoka.[7]

Fabuła

Saga Tartarus

Skiadrum destroys Face.png

Skiadrum niszczy Twarze

Po aktywacji wszystkich Twarzy,[8] Skiadrum pojawia się obok reszty przybranych rodziców Zabójców Smoków i wraz z nimi niszczy je.[9]

Acnologia wycofuje się, dzięki czemu Smoki mogą zobaczyć się ze swoimi przybranymi dziećmi. Następuje pojednanie. Skiadrum ujawnia wychowankowi, że on i Weisslogia manipulowali dziecięcymi wspomnieniami jego i Stinga, choć Igneel był temu przeciwny. Smoki tłumaczą, iż magia Acnologii pochłonęła ich dusze i pozostawiła prawie martwymi. Ukryli się wewnątrz Zabójców, by nie dopuścić do przemiany swoich dzieci, zaczekać na możliwość zabicia Króla Smoków i aby przedłużyć własne życie. Skiadrum dodaje, że po opuszczeniu ich ciał nie mogą już wrócić. To był pierwszy i ostatni raz kiedy byli w stanie użyć swojej mocy.[10]

Wszystkie Smoki wzlatują w niebo, mówiąc, że zgodnie z umową Magna Carta, którą zawarły z ludźmi, będą obserwować i chronić ludzkość przez całą wieczność. Rogue dziękuje Skiadrumowi. Ten w odpowiedzi uśmiecha się, a następnie znika.[11]

Magia i Umiejętności

Magia Cienistego Zabójcy Smoków (影の滅竜魔法 Kage no Metsuryū Mahō): Skiadrum może użyć swojej unikatowej magii, by zmienić ciało w cienie. Pozwala mu to atakować z większą szybkością, precyzją i siłą.[9] Nauczył tej magii Rogue'a.[1]

Kontrola Wspomnień (記憶操作 Kioku Sōsa): Skiadrum posiada umiejętność manipulowania wspomnieniami ludzi. Skorzystał z niej, aby zaszczepić fałszywe wspomnienie Rogue'owi. Igneel był absolutnie przeciwny używania tej magii przeciwko własnemu dziecku.[3]

Lot: Jako Smok Skadrium potrafi latać dzięki swoim skrzydłom.[9]

Ogromna Siła: Skiadrum był w stanie zniszczyć wiele Twarzy za jednym zamachem tylko uderzając w nie swoim ciałem.[9] W rzeczywistości musiał dysponować o wiele większą siłą przed utraceniem duszy na rzecz Acnologii.[4]

Ciekawostki

  • Z greckiego "Skia" bądź "σκιά" oznacza "cień".

Odniesienia

  1. 1,0 1,1 1,2 Manga Fairy Tail: Rozdział 265, Strona 18
  2. 2,0 2,1 Manga Fairy Tail: Rozdział 296, Strona 6
  5. Manga Fairy Tail: Rozdział 329, Strona 10
  6. Manga Fairy Tail: Rozdział 413, Strony 8-9
  9. 9,0 9,1 9,2 9,3 Manga Fairy Tail: Rozdział 412, Strona 21
  11. Manga Fairy Tail : Rozdział 415, Strony 12-16

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki