FANDOM

Magowie (魔導士, Madōshi) zwani też Czarodziejami to ludzie, którzy władają Magią.

Typy Magów

Legalni Magowie

To ci którzy są członkami oficjalnych gildii i którzy legalnie pracują. Zwykle mają oni pewne poczucie sprawiedliwości. Zwykli słuchać słów Rady Magii.

Mroczni Magowie

To magowie, którzy są członkami nielegalnych Mrocznych Gildii. Zwykle mają złe intencje. Podejmują oni nielegalne prace i są głównym wrogiem Rady Magii i oficjalnym zagrożeniem legalnych gildii. Członkowie władają ciemnymi i złowrogimi typami magii, a ich styl walki zazwyczaj bywa okrutny, a czasem i szalony. Najczęściej szukają oni metod na ożywienie złych istot i nabycie destrukcyjnej magii. Niektórzy próbowali wskrzesić Zerefa.

Niezależni Magowie

Są tymi którzy nie należą do Mrocznej, ani Legalnej Gildii.

Magia

Magia (魔法 Mahō) stanowi główną formę walki dla Magów, jest kupowana i sprzedawana na całym świecie. Istnieją dwa główne typy Magii: Magia Caster i Magia Przedmiotu. Istnieje wiele podkategorii, takich jak przedmioty z Edolas, Zapomniana Magia, bądź magiczne przedmioty.

  • Magia Caster: (キャスターマジック Kyasutā Majikku) polega ona na uwalnianiu magii ze swojego ciała.
  • Magia Przedmiotu: (ホルダーのマジック Horudā Majikku) jest magią, która wymaga od Maga korzystania z zewnętrznego źródła do produkcji magii. Zwykle wymaga to stosowania magicznej mocy, choć zdarzają się wyjątki takie jak przedmioty z Edolas, które są zasilane przez Lacrimę.

Moc Magiczna

Moc Magiczna (魔力, Maryoku) jest energią, której używają Magowie do korzystania z Magii. Składa się ona z Ethernano. Każdy Mag ma własny pojemnik wewnątrz swego ciała, który określa granice ich magicznej mocy. W przypadku, gdy pojemnik staje się pusty, Ethernano pobiera się z atmosfery i wchłania w ciało Maga: po pewnym czasie jego Magiczna Moc wraca do normy. Ostatnie badania zidentyfikowały w Magach kolejną część pojemnika na magię, która zazwiera ich uśpioną moc. Zwie się ona Drugim Źródłem (二番原, セカンド・オリジン, Sekando Orijin). Jeśli drugie źródło Maga zostanie obudzone, Mag może korzystać z Mocy Magicznej przez dłuższy okres czasu i używać potężniejszych zaklęć.[1]

Mistrz Gildii

Mistrz Gildii to termin używany w odniesieniu do Maga, który jest głową gildii. Jako głowy swoich gildii mają
Guild masters

Mistrzowie Gildii

praktycznie pełną władzę nad podwładnymi, a więc mogą dyktować im działania.

Mag Klasy S

Tylko oficjalni Magowie Klasy-S mogą podjąć najtrudniejsze zadania Klasy-S, niżsi w rankingu Magowie mogą jedynie uczestniczyć w tych misjach pod warunkiem, że jest z nimi jeden z Magów wyższej klasy. Misje te są uważane za tak niebezpieczne, że nawet najmniejszy błąd może doprowadzić do śmierci Maga. Jednak wynagrodzenie jest świetne, dochodzi nawet do milionów.

W Fairy Tail, kandydatów na Klasę-S czeka trudny i niebezpieczny egzamin. Ważniejsza niż wytrzymałość jest kwestia serca i mózgu.

Magowie, którzy zmieniając gildie w swojej poprzedniej byli Klasy-S niestety w nowej już nie są. Muszą znowu zdawać egzamin. Jednak Ci, którzy mieli tę rangę mają pierwszeństwo do przystępowania do egzaminu w obecnej gildii. Całkowita moc Magów Kasy-S waha się między gildiami.

Odniesienia

  1. Fairy Tail Manga: Rozdział 263, strona 21

Więcej z Fandomu

Losowa wiki