Fandom

Fairy Tail Wiki

Happy

1966stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze42 Udostępnij

Nie jesteśmy twoimi marionetkami! Jesteśmy... Magami Fairy Tail!

Happy do Nichiyi i Nadiego w Powierzchowność

Happy (ハッピー, Happī) jest Exceedem z Extalii i członkiem gildii Fairy Tail oraz Drużyny Natsu. Jest jednym z głównych bohaterów w serii.[4]

Wygląd

Zielony Znak Happyego.png

Zielony Znak Happy'ego

Happy jest małym niebieskim Exceedem z białym podbrzuszem. Ma prostokątną głowę z różowymi uszkami, duże, czarne oczy, a na policzkach białe znaki w pobliżu wąsów. Happy ma trójkątny nos, który prowadzi do pół - okrągej wargi. Ciało Happy'ego jest prostokątne i, będąc Exceedem, posiada strukturę, która pozwala mu chodzić wyprostowanym, w przeciwieństwie do innych kotów. Pomimo braku kciuków, Happy jest w stanie utrzymać każdą rzecz.[5] Ma długi niebieski ogon z białym końcem, którym także może chwytać przedmioty.[6] Chodzi zazwyczaj z zielonym plecakiem, gdzie trzyma artykuły spożywcze i wyroby, które można wykorzystać w walce. Plecak ten zasłania również jego znak gildii.[7] Używając swojej Magii, białe skrzydła mogą łatwo i szybko wyrosnąć z jego ciała, dzięki czemu Happy może latać i prowadzić innych. Happy zwykle nie nosi ubrania, jednak był w nim widziany kilka razy w Sadze Festiwalu Walk,[8] oraz w Sadze Edolas,[9] kiedy jego rodzice dali mu rzeczy do przebrania się.[10]

Osobowość

Straszny Happy.jpg

Ciemna strona Happy'ego

Pomimo swojego niskiego wzrostu i ekscentrycznego wyglądu, Happy jest bardzo lojalny wobec swoich kolegów i innych członków Gildii. Ma dość dużą wiedzę na temat Magicznego Świata (w niektórych przypadkach wie więcej niż Lucy i Natsu). Biorąc pod uwagę, że Natsu Dragneel miał go od chwili jego narodzin, Happy często naśladuje go w swoich działaniach i odpowiedziach. Jest bystry i zuchwały, zwłaszcza w stosunku do Lucy Heartfilii. Czasami z niektórych okazji pokazuje swoją ciemną naturę, zwłaszcza przy komentowaniu niszczących aspektów Magii towarzyszy.

Uwielbia ryby i nie lubi psów (z wyjątkiem Plue).[1] Zwykle wypowiada słowo "Aye", które jest komiczną częścią każdej sytuacji. Happy uważa, że Lucy i Loke są słodką parą i ma tendencje do kręcenia językiem, kiedy dokucza Lucy na ten temat. Nie tylko jednak jej. Raz nawet dokuczył Erzie, kiedy ta myślała o Jellal'u. Posiada dziwny pociąg do innych ludzi podobnych do Exceedów, co pokazał, gdy przyczepił się ustami do ramienia Loke'a i ślinił się na nim po tym, jak dowiedział się, że jest on Lwem. Happy jest też bardzo przywiązany do Carli, kobiety Exceed, która na początku go nie lubiła i unikała, a później nabierała do niego szacunku.

Historia

Jajo Happyego.jpg

Jajo Happy'ego

Kilka lat temu, zanim Happy się wykluł z jaja, został zabrany zdala od swoim rodziców, Lucky i Marla przez królową Extalii, Shagotte. Miał on wykonać plan zabicia Smoczego Zabójcy, choć faktycznie został wysłany na Ziemię wraz z jajami setki innych Exceedów, aby uniknąć w przyszłości katastrofy, jaka miała mieć miejsce w Edolas.[11]

Little Happy.jpg

Happy podczas swoich narodzin

Natsu znalazł jajo Happy'ego w Południowej części Lasu Miasta Magnolii pod drzewem. Chłopiec wziął go następnie do Gildii, gdzie on i Lisanna codziennie wysiadywali jajo. Pewnej nocy Elfman wziął jajo, aby nie zmarzło i następnego dnia przyniósł je z powrotem. Kiedy je położył na podłodze, jajo zaczęło pękać, po czym wykluł się z niego mały niebieski kot z parą skrzydeł. Jego pierwszym wypowiedzianym słowem było "Aye". Natsu nadał mu imię Happy, po tym, gdy Lisanna zauważyła, że atmosfera w całej Gildii zmieniła się na lepsze po narodzinach Exceeda. Pomimo tego, że Happy wyglądał jak kot, Natsu twierdził, że jest smokiem.[12]

Magia i Umiejętności

Max Speed.gif

Maksymalna Prędkość

Aera (翼 Tsubasa): Happy dysponuje (jak każdy członek jego rasy) parą białych, anielskich skrzydeł. jednakże jego magia niesie za sobą pewne ograniczenia: Happy nie może przenosić więcej niż jedną osobę, a czas trwania skrzydeł jest ograniczony.
  • Atak Maksymalnej Szybkości: Happy rozpędza się do swojej maksymalnej szybkości po czym uderza w cel... głową!

Wysoka wytrzymałość: Happy pozornie wygląda na słabego. Udaje mu się wytrzymać eksplozję całego miasta wywołanej przez Jackala w powietrzu.

Ekwipunek

Happy fish fight.jpg

Happy walczy...dwiema rybami!

Ryba ew. Inny Element Spożywczy: Jakoż, że Happy nie posiada żadnych umiejętności bojowych, jego broń w walce stanowi to co ma pod ręką. Zazwyczaj jest to rybka.

Zielony plecak : Happy zawsze ma na plecach zielony plecaczek. Często chowa w nim rybki.

Ciekawostki

  • Happy jest jednym z niewielu typów "transportu" jaki toleruje Natsu. Bowiem, dla Natsu, Happy nie jest środkiem transportu.
  • Jego imię pierwotne miało brzmieć 'Freyr', po jednym z nordyckich bogów, ale ostatecznie Mashima uznał, że nie pasuje mu to do typu bohatera jaki stworzył.
  • Można zauważyć, że u Happy'ego również następuje spory wzrost mocy magicznej w czasie serii. Dla porównania: w porcie Hargeon nie był w stanie przebyć pełnej drogi do statku Bory i z powrotem do portu, z kolei np. podczas bitwy Natsu vs Cobra używa skrzydeł praktycznie cały czas, trzymając przy tym Natsu i osiągając większe prędkości, na dodatek, od pewnego momentu walki musiał również radzić sobie z trucizną paraliżującą.
  • Posługuje się dość nietypowym zaimkiem osobowym w pierwszej osobie liczby pojedynczej - "oira", którego nie używa nikt poza nim. Zaimek ten jest typowy dla mieszkańców wsi, co może być tłumaczone przez fakt, że rodzice Happy'ego w istocie byli rolnikami.
  • Jego charakterystycznym powiedzonkiem jest "Oni się lllubią!" lub analogiczne stwierdzenie. Oryginalnie de dekiteiru (でできている) zostało w oficjalnej, angielskiej wersji przetłumaczone jako "(S)he likes you!", choć w pełni poprawnym tłumaczeniem jest "I can see it how it is (there is love in the air)". Sposób wymowy Happy'ego (przedłużone "r") sprawia, że słyszane jest jako "dowekiteiru".

Cytaty

Aye! - lub - Aye, Sir!

Jako potwierdzenie, przytaknięcie

Walki i Wydarzenia

Odniesienia

  1. 1,0 1,1 Manga Fairy Tail: Rozdział 24, Okładka
  2. Manga Fairy Tail: Tom 23, Przewodnik Exceedów
  4. Manga Fairy Tail: Rozdział 1, strony 16-21
  5. Manga Fairy Tail: Rozdział 24, strona 20
  7. Anime Fairy Tail: Odcinek 11
  12. Omake Fairy Tail: Natsu i Smocze Jajo, 2-21

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki