Fandom

Fairy Tail Wiki

Gwiezdny Duch

2082strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze13 Udostępnij

Gwiezdne Duchy (星霊 Seirei) są istotami z innego wymiaru, do świata ludzi są przywoływane przez magów zwanych Magami Gwiezdnych Duchów

Kontrakty i Zasady

Lucy summons Plue.jpg

Lucy przywołuje Plue po raz pierwszy

Pierwsze Przywołanie

Przy pierwszym przywołaniu, Mag musi zadeklamować odpowiednią inkantacje, która brzmi:

Jam jest ta, która połączona jest ze ścieżką do Świata Duchów
O Duchu! Odpowiedz na me wezwanie i przejdź przez Bramę

Inkantacja po raz pierwszy przywołująca Ducha do świata ludzi

Następnie, przychodzi pora na rozpisanie kontraktu, pomiędzy nowym Właścicielem a Duchem.

Contrack.jpg

By przywołać Duchy, potrzebny jest kontrakt

Kontrakt

Spisanie kontraktu pomiędzy Duchem a Właścicielem jest rzeczą stosunkowo prostą. Polega on na dokładnym ustaleniu, kiedy dany Duch może zostać przywołany w ciągu tygodnia, bądź miesiąca. Pomimo jego pozornej prostoty, kontrakt jest niezwykle ważny, według Lucy, Magowie Gwiezdnych Duchów są bardzo słowni i nigdy nie łamią danego przyrzeczenia.

Spisanie kontraktu może zostać przesunięte w czasie ze względu na niespodziewane sytuacje jak np. walka.

Broken con.jpg

Złamany kontrakt

Rozwiązanie Kontraktu

Istnieje tylko kilka sposobów za zerwanie kontraktu pomiędzy Duchem a Magiem:

  • Dobrowolna za porozumieniem stron: Właściciel może z własnej woli uwolnić Ducha, który ma prawo znaleźć sobie nowego maga, któremu będzie podlegać.
  • Po śmierci: W momencie, kiedy Właściciel zginie, kontrakt traci ważność i Duch odzyskuje wolność.
  • Po aresztowaniu: Po aresztowaniu właściciela, Duch, ma prawo unieważnić kontrakt.

Umiejętności

Silver Keys.jpg

Srebrne Klucze

Wszystkich Duchów jest 88: 12 złotych zodiakalnych kluczy i 13 (Ophiuchus), a pozostałe to srebrne klucze. Każdy Duch dysponuje innymi możliwościami i innymi zdolnościami:

  • Srebrne Klucze: Póki co po za Rylcem, nie pokazano w serii ducha Srebrnego Klucza, który byłby w stanie walczyć (w sadze Gwiezdnych Duchów Eclipse zostały ukazane 2 inne duchy Srebrnych Kluczy, które specjalizują się w walce - Polaris i Deneb). Ich umiejętności na ogół bazują na wspieraniu Właściciela (jak Zegar czy Rylec), zabawianiu go (jak Plue czy Lira) lub stanowiące źródło wiedzy (jak Krzyż Południa).
Golden Keys.jpg

Złote Klucze

  • Złote Klucze: Najpotężniejsze i najrzadsze. Istnieje ich tylko 12 i każdy z nich, w przeciwieństwie do Srebrnych, służą przede wszystkim do walki, zarówno przy użyciu magii jak i wręcz czy z bronią. Dysponują one jednak pewnymi ograniczeniami, np. Wodnik, Duch Lucy, może być przyzwany tylko w wodzie.

Według tego co powiedziała Angel, Duchy są nieśmiertelne, jeśli mogą swobodnie wrócić do Świata Duchów. Zbyt długie przebywanie w świecie ludzi pozbawia ich magicznej mocy, co po dłuższym okresie czasu powoduje ich ostateczną śmierć, wytrzymałość Duchów pod tym względem jest różna. Nie wiadomo czy zmarły Duch się odradza i co się dzieje z jego Kluczem.

Wiadomo zaś, że zniszczenie klucza (a przynajmniej tego złotego) nie zabije Ducha, ale nie pozwoli więcej na jego przyzwanie.Tak jak Duchy nie mogą przebywać zbyt długo w świecie ludzi, ponieważ wysysa to ich magiczną moc i co za tym idzie może doprowadzić do ich śmierci, tak ludzie nie mogą przebywać w Świecie Duchów. Pomijając kwestię, braku tam zdatnego do oddychania powietrza, jest to poważne naruszenie kontraktu. Jednakże są od tego odstępstwa, jak w sytuacji, gdy Natsu przypadkowo wylądował tam, gdyż chwycił się Panny, gdy ta została przywołana przez Everlue lub po 7 latach spędzonych na Wyspie Tenrō. Wówczas Król Świata Gwiezdnych Duchów za pośrednictwem Virgo, zaprosił Lucy i innych, którzy trenowali na plaży (oprócz Jeta i Droy'a) do swojego wymiaru. Jak się okazuje człowiek może przeżyć w Świecie Gwiezdnych Duchów, jeśli założy ubrania, które z niego pochodzą.

Świat Gwiezdnych Duchów

Celestial spirit world.jpg

Świat Gwiezdnych Duchów

Świat Gwiezdnych Duchów znajduje się w innym wymiarze i jest miejscem, gdzie przebywają Duchy, kiedy akurat ich właściciel ich nie potrzebuje.

Bardzo możliwe jest, że duchy posiadają w swoim Świecie coś na kształt miasta, ponieważ Skorpio wspomniał, że zabierze Aquarius na obiad do restauracji, skąd świetnie widać Aurorę.

Gwiezdne Duchy

Nieznane Klucze

Klucz Imię Opis Zdjęcie
Wymagane jest zniszczenie złotego klucza
Brak klucza
Król Gwiezdnych Duchów
(星霊王 Seirei-ō)
Rządzi całym Światem Gwiezdnych Duchów i ustala przestrzegane reguły panujące wśród wszystkich Gwiezdnych Duchów. Sereio smile.jpg
Gate of the Snake Charmer.png Ophiuchus Właściciel: Yukino Aguria
"Zaklinacz Węży/Wężownik" Ophiuchus jest ogromnym metalowym wężem z żelazną szczęką.
Ophiuchus.png

Złote Klucze

Klucz Imię Opis Zdjęcie
Aquarius Key.png Aquarius Właściciel: Lucy Heartfilia (kiedyś), Layla Heartfilia (kiedyś)
"Nosicielka Wody" Aquarius jest syreną niosącą dzban wody. Lucy uważa Aquarius za swojego najsilniejszego Ducha, nawet po tym, jak dostała klucz Loke'a.
Episode 14 - Aquarius Close Up.JPG
Taurus Key.png Taurus Właściciel: Lucy Heartfilia
"Złoty Byk" Taurus jest minotaurem w biało-czarne łaty na skórze, z pierścieniem w nosie i czarnym pasem. Dzierży gigantyczny obustronny topór.
Taurus01.jpg
Cancer Key.png Cancer Właściciel: Lucy Heartfilia, Layla Heartfilia (kiedyś)
"Wielki Krab" Cancer ma fryzurę przypominającą ciało kraba oraz sześć nóg tego zwierzęcia umiejscowione na jego plecach. Dzierży parę nożyczek, które używa do robienia fryzury i atakowania.
Cancer secon prop.jpg
Virgo Key.png Virgo Właściciel: Lucy Heartfilia, Duke Everlue (kiedyś)
"Panna" Virgo nosi czarno-biało strój pokojówki, z przykutymi kajdankami na nadgarstkach. Potrafi kopać tunele pod ziemią.
Virgo02.jpg
Sagittarius Key.png Sagittarius Właściciel: Lucy Heartfilia
"Łucznik" Sagittarius jest mężczyzną przebranym za konia ku zdziwieniu Lucy, który jest ekspertem w łucznictwie.
Sagittarius prof.jpg
Leo key.png Leo Właściciel: Lucy Heartfilia, Karen Lilica (kiedyś)
"Lew" Leo pojawia się jako mężczyzna w garniturze z włosami przypominającymi grzywę lwa. Używa Magii Regulus do walki. Jest liderem 12 Zodiakalnych Duchów i najpotężniejszym duchem spośród nich. Lucy uważa go za swojego ,,asa w rękawie"
Loke the Lion.jpg
Aries Key.png Aries Właściciel: Lucy Heartfilia, Angel (kiedyś), Karen Lilica (kiedyś)
"Baran" Aries jest nieśmiałą kobietą z rogami na czubku głowy, podobnymi do rogów barana. Jej magia polega na tworzeniu wełny, co relaksuje przeciwników w walce, przez co przestają walczyć.
Episode 81 - Aries is summoned.JPG
Scorpio Key.png Scorpio Właściciel: Lucy Heartfilia, Angel (kiedyś)
"Skorpion" Scorpio jest ciemnoskórym mężczyzną z dużym ogonem z właściwościami pistoletu. Korzysta z Magii Piasku, którą strzela z ogromną siłą ze swojego ogona.
Scorpio Profile.jpg
Gemini Key.png Gemini Właściciel: Lucy Heartfilia, Angel (kiedyś)
"Bliźnięta" "Gemi" i "Mini" to dwa małe Duchy, które mogą się przekształcić w doskonałą replikę swojego przeciwnika, mając dostęp do jego myśli i Magii.
Gemi & Mini proposal.PNG
Capricorn Key.png Capricorn Właściciel: Lucy Heartfilia, Layla Heartfilia (kiedyś), Zoldeo (kiedyś)
"Koziorożec" Capricorn jest humanoidalną kozą, który został przejęty przez swojego poprzedniego właściciela za pomocą Zaginionej Magii. Kiedy zostaje uwolniony, służy jako jeden z Gwieznych Duchów Lucy.
Capricorn Mugshot.jpg
Pisces key.png Pisces Właściciel: Yukino Aguria
"Para Ryb" Pisces są parą ogromnych ryb, gdzie jedna jest biała, a druga czarna.
Pisces summoned.png
Libra key.png Libra Właściciel: Yukino Aguria
"Niebiańska Waga" Libra jest młodą kobietą w stroju tancerki, która ukrywa twarz za materiałem i nosi zrównoważoną metalową wagę na każdej ręce. Wykorzystuje Zmianę Grawitacji, aby zmienić wagę przeciwnika.
Libra.png

Srebrne Klucze

Klucz Imię Opis Zdjęcie
Crux Key.png Crux Właściciel: Lucy Heartfilia
"Południowe Krzyż" Crux jest człowiekiem przypominającym krzyż, z wąsami w tym samym kształcie. Posiada dużo informacji na temat wszystkich Gwiezdnych Duchów i ich właścicieli, poprzednich lub obecnych.
Crux1.png
Horologium Key.png Horologium Właściciel: Lucy Heartfilia
"Zegar Wahadłowy" Horologium jest dużym zegarem dziadka. Posiada boje i niebojowe zastosowania.
Horologium Avatar.png
Lyra Key.png Lyra Właściciel: Lucy Heartfilia
"Lira" Lyra nosi beret i sukienkę. Ma także skrzydła na plecach oraz zdolność do śpiewania pięknych pieśni, w których śpiewa głównie o emocjach i wyciąga z nich wnioski.
FT Lyra.png
Nikora Key.png Nikora Właściciel: Lucy Heartfilia
"Małe Pies" Nikora (lub Plue, nazwany tak przez Lucy) jest ładnym i małym stworkiem. Nie potrzebuje dużej mocy magicznej podczas wezwania, przez co służy jako maskotka Lucy.
Nicora.jpg
Caelum Key.png Caelum Właściciel: Angel (kiedyś)
"Rylec" Caelum wydaje się być bardziej urządzeniem niż bytem, który przybiera różne formy ataku.
Caelum A.jpg
Klucz do Bramy Kompasu Pyxis Właściciel: Lucy Heartfilia
"Kompas" Pyxis wygląda jak pingwin z dużą okrągłą twarzą. Posiada kompas na szczycie głowy.
Pyxis Anime.png
Klucz Do Bramy Młodego Niedźwiedzia Polaris Właściciel: Yukino Aguria
"Niedżwiedż" Polaris

to robotyczny Niedźwiedź którego Yukino Aguria użyła podczas buntu gwiezdnych duchów.

Polaris.png
Klucz Do Bramy Łabędzia Deneb Właściciel: Yukino Aguria
"Łabędź" Deneb

to duch czarnowłosego mężczyzny, który został użyty przez Yukino Aguria, podczas buntu gwiezdnych duchów.

Deneb.png

Ciekawostki

  • 88 konstelacji z zaklęcia Uranometria pochodzi od 88 konstelacji, więc prawdopodobne jest, że powołuje się ono na wszystkie Gwiezdne Duchy.
  • W pierwotnym założeniu, Duchy miały być ukryte w kartach, ale ponieważ ten pomysł już był, więc autor z niego zrezygnował.
  • W mangowej (a więc i oryginalnej wersji), Lucy przywołała jednego dnia Raka i Wodnika, co łamie kontrakt. Zostało to wyjaśnione w Pytaniach i Odpowiedziach - jeśli przywołującego i Ducha łączy silna więź w razie potrzeby mogą zostać przywołane, po za kontraktem.
  • W mandze i anime Lucy po przywołaniu dwóch lub trzech duchów zodiaku jednego po drugim jest osłabiona, jednak po odblokowaniu Drugiego Źródła jak również dzięki intensywnemu treningowi Lucy może korzystać z pomocy duchów dłużej i częściej bez negatywnych skutków.
  • W Świecie Gwiezdnych Duchów inaczej płynie czas; jeden dzień tam to 3 miesiące w naszym świecie.
  • Króla Gwiezdnych Duchów można przyzwać dzięki zniszczeniu jednego ze złotych kluczy jednak trzeba spełnić dwa warunki:
    • 1. Przyzywający musi potrafić przyzwać przynajmniej trzy duchy naraz
    • 2. Pomiędzy właścicielem a Gwiezdnym Duchem którego klucz zostanie zniszczony musi istnieć silna więź

Więcej z Fandomu

Losowa wiki