Fandom

Fairy Tail Wiki

Fairy Tail (Seria)

1962strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Fairy tale---logo.png
Fairy Tail
Kanji

フェアリーテイル

Rōmaji

Fearī Teiru

Rodzaj

Akcja, Przygoda, Komedia, Fantasy

Manga
Autor

Hiro Mashima

Opublikowane Przez

Japonia: Weekly Shōnen Magazine

Debiut

23 Sierpień 2006 – Trwa nadal

Tomy

33 (Tomy)

Anime
Reżyser

Ishihira Shinji

Muzyka

Yasuharu Takanashi

Licencjonowany Przez

Funimation Entertainment

Studio

Satelight, A-1 Pictures

Sieć

TV Tokyo

Angielska Sieć

Kanały Funimation:

  • Indonezja: Animax Asia
  • Malezja: Animax Asia
  • Pakistan: Animax Asia
  • Filipiny: Animax Asia
  • Singapur: Animax Asia
  • Tajlandia: Animax Asia
Debiut

12 Październik 2009 – Trwa nadal

Odcinki

Odcinki

Podobne Prace
Extra

Akademia Wróżek - Yankee-kun i Yankee-chan
Witamy na Wróżkowych Wzgórzach!!
Dni Pamięci

Fairy Tail (フェアリーテイル, Fearī Teiru, romanizowane jako FAIRY TAIL w Japonii) to japońska manga tworzona przez Hiro Mashimę. Wydawana w rozdziałach przez Weekly Shōnen Magazine od 23 sierpnia 2006, gdzie wciąż trwa. Poszczególne rozdziały są zbierane i publikowane w tomach tankōbon przez wydawnictwo Kōdansha, gdzie 25 tom został wydany w lutym 2011. Anime wyprodukowane przez A-1 Pictures i Satelight zostało wydane w Japonii 12 października 2009 roku. Seria śledzi przygody Maga Gwiezdnych Duchów, Lucy Heartfilii, po tym jak dołącza do Gildii Fairy Tail i przyłącza się do Natsu Dragneela, który szuka smoka Igneela.

Manga została licencjonowana dla angielskiej wersji językowej w Ameryce Północnej przez Del Rey Manga, które rozpoczęło wydawanie poszczególnych tomów 25 marca 2008 roku i zakończyło je po 12 tomach. Seria została przejęta przez Kodansha Studio Publishing, które kontynuuje wydawanie tomów od 2011 roku. Fairy Tail zostało opublikowane we Francji przez studio Pika, które wydało 5 tomów od 3 kwietnia 2009 roku. W Hiszpanii zostało opublikowane przez "NORMA Editorial" 15 marca 2008 roku i zespół ten ma już 19 tomów. Jest to faktycznie jedna z najlepszych serii mang na świecie. Anime posiada licencję w Ameryce Północnej przez Funimation Entertainment, które ma nadzieję rozpocząć wydawanie go od 2011 roku.[1] Został także opublikowany w Tajwanie przez Tong Li, które wydało 23 tomy w grudniu 2010 roku, a w Brazylii i Portugalii przez JBC, które wydało 18 tomów w październiku 2010 roku.

Fabuła

Lucy Heartfilia, podróżujący mag, spotyka na swej drodze Natsu Dragneela, maga szukającego swego przybranego rodzica, smoka o imieniu Igneel, razem ze swym przyjacielem, Happym, gadającym i latającym kotem. Krótko po ich spotkaniu Lucy zostaje porwana przez Znakomitego Borę, który udaje Salamandra z Fairy Tail, aby sprzedać ją jako niewolnika. Natsu ratuje ją i tłumaczy, że to on jest prawdziwym Salamandrem z Fairy Tail i posiada umiejętności Smoczego Zabójcy, jednej z Zapomnianych Magii. On proponuje jej przyłączenie się do gildii, na co ona chętnie się zgadza. Oni, wraz z magiem w zbroi Erzą Scarlet, Magiem Lodowego Tworzenia Greyem Fullbusterem i Happym, tworzą drużynę, która wykonuje różne misje oferowane w Gildii Fairy Tail misje.

Postacie

Główni Bohaterowie

Natsu Dragneel
Natsu jest głównym męskim bohaterem Fairy Tail. Jest członkiem Gildii Fairy Tail. Kiedy wraz ze swoim przyjacielem Happym szuka swego przybranego ojca Igneela w mieście Hargeon, spotyka na swej drodze Maga Gwiezdnych Duchów Lucy Heartfilię. Razem tworzą drużynę, do której później dołączają Erza Scarlet i Gray Fullbuster.

Lucy Heartfilia
Lucy jest główną żeńską bohaterką Fairy Tail. Uciekła z domu, bo czuła się zaniedbywania przez ojca. W swoim dążeniu do przyłączenia się do którejś z magicznych gildii, spotyka Natsu Dragneela i Happyego. Chłopak zaprasza ją do Fairy Tail, gdzie we trójkę tworzą drużynę, do której później dołączają Erza Scarlet i Gray Fullbuster.

Happy
Happy jest jednym z głównych bohaterów Fairy Tail. Towarzyszy Natsu od momentu wyklucia się z jajka. Towarzyszy Natsu w podróży do Hargeon w poszukiwaniu Igneela, gdzie spotyka Lucy Heartfilię. Jest aktualnym członkiem Drużyny Natsu.

Erza Scarlet
Erza jest jedną z głównych bohaterek Fairy Tail. Niegdyś była niewolnikiem, ale teraz należy do Gildii Fairy Tail. Aktualnie jest członkinią Drużyny Natsu, posiada tytuł Tytanii, Królowej Wróżek i jest jednym z Magów klasy "S". Pomimo swojego srogiego i niezbyt zachęcającego wyglądu, Erza jest życzliwa i oddana swoim przyjaciołom.

Gray Fullbuster
Gray jest jednym z głównych bohaterów Fairy Tail. Od dłuższego czasu jest członkiem Fairy Tail i rywalem Natsu. Aktualnie należy do Drużyny Natsu, który bardzo dba o swych przyjaciół z zespołu jak i z gildii.

Manga

Główny artykuł: Tomy i Rozdziały

Anime

Główny Artykuł: Lista Odcinków

OVA

Gry Wideo

Muzyka

Odbiór

W Japonii, piąty tom mangi Fairy Tail zostało sklasyfikowane na siódmym miejscu na liście dziesięciu najlepszych mang i serii i po raz kolejny zajęło siódme miejsce po wydaniu szóstego tomu. Jest także zdobywcą Nagrody Kodansha dla Manga Shōnen w 2009 roku. Ma również Nagrodę Towarzystwa Promocji Japońskiej Animacji w 2009 roku dla najlepszej mangi komediowej. Fairy Tail ma również Nagrodę dla Najlepszej Komedii Roku w 2009 roku.

Odniesienia

  1. http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/manga.php?id=6872&page=28

Więcej w Fandom

Losowa wiki